Menu

Social Media tips voor Foodtruckers

Geplaatst op 28-06-2017 door Redactie

Denk je erover om een Foodtruck te starten of ben je net gestart met je bedrijf? De inzet van social media is een serieuze (en leuke) job, maar vooral noodzakelijk voor een succesvolle foodtruck business. Wij delen onze tips om maximaal resultaat uit social media voor jouw food truck bedrijf halen!

  • Zorg voor een divers aanbod op Social Media kanalen

    Wil je je sterk profileren in de markt, zorg dan dat je minimaal drie social media kanalen inzet. Denk aan Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest of Snapchat. Facebook wordt gezien als het belangrijkste medium voor de Foodtruck business, samen met Instagram. Maak van deze kanalen ook verschillend gebruik, waardoor het volgen interessant blijft.

    Zorg voor een divers aanbod op Social Media kanalen
  • Kwaliteit is koning

    Iedere social media expert zal je adviseren om consequent en regelmatig deze kanalen in te zetten. Naast alle andere bezigheden als ondernemer kan dat behoorlijk intensief zijn. Laat je niet verleiden door alleen maar naar de kwantiteit te kijken. Met overposten van oninteressante content verlies je juist bezoekers.Jouw bezoekers waarderen kwaliteit en daar moet je voor gaan.

  • Social Media slaapt nooit

    Er zijn zoveel verschillende dingen die je kunt posten op je social media kanalen. Het werkt motiverend als je vaste onderwerpen op papier hebt staan om inspiratie uit te putten. Hieronder zie je een voorbeeld aan onderwerpen die je de revue kan laten passeren op social media en de inzet van blogberichten:

    • Actualiteiten uit het nieuws
    • Links naar blogposts van jezelf en anderen
    • "Achter de schermen"
    • Inspirerende of motiverende quotes
    • Interviews met interessante personen uit jouw marktsegment
    • Winacties/kortingen
    • Links naar blogposts van anderen
    • Interessante feitjes over jezelf/je bedrijf
    • Vragen aan je volgers, bijvoorbeeld dooropiniepolls
    • Persoonlijke berichtje

    Social Media slaapt nooit
  • Houd contact met je bezoekers

    • Kijk regelmatig naar je statistieken. Zo kun je goed analyseren wanneer en wat voor soort berichten goed aanslaan.
    • Zorg dat al je posts betrokkenheid opleverenmet je doelgroep. Kijk er voor je je post publiceert nog eens kritisch naar; Past dit bij mijn website? Creeër ik hiermee toegevoegde waarde?
    • Volg altijd de reacties en vragen op die je ontvangt via je social media kanalen. Dit is erg belangrijk om ‘engaged te blijven’ met je bezoekers.

    Social media kan je heel veel opleveren als je er op de juiste manier mee omgaat. Wil je nog meer tips over het runnen van een succesvolle foodtruck? Klik dan hierenhier! En uiteraard volg onze social media kanalen via FacebookenInstagram.

    Houd contact met je bezoekers
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 289 van 338
Volgende »