Menu

5 Tips voor een doordachte 'online presence' van jouw Foodtruck !

Geplaatst op 07-03-2017 door Redactie

Het hebben van een sterke 'online presence' is een cruciaal component in je marketing strategie. Volgens een onderzoek van Google gebruikt 97% van de consumenten het internet voor het zoeken naar diensten of producten. Online is dus niet meer weg te denken wanneer je jouw product of dienst wilt verkopen. Dat geldt voor alle ondernemers maar zeker ook voor de foodtruckbranche. Foodtruckbooking ondersteunt foodtrucks met hun internetmarketing en levert elke dag inspanningen om klanten op een eenvoudige manier foodtrucks te laten vinden en boeken.

  • Via internetmarketing is Foodtruckbooking binnen een jaar tijd een van de populairste foodtruck-sites in NL geworden. Met maandelijks ruim 15.000 bezoekers. FoodtruckBooking zorgt vooral voor een professionele presentatie op het internet en werkt aan de vindbaarheid met doordachte campagnes, maar we geven foodtrucks ook graag nog een paar tips waarmee ze zelf aan de slag kunnen.

    5 Tips voor een doordachte 'online presence' van jouw Foodtruck !
  • 1. Boodschap

    Wat vertel je? Is die boodschap consistent in alles wat je inzet om jezelf te promoten?Vertel een potentiële klant waarom hij voor jouw foodtruck moeten kiezen.Wat onderscheid je? Waar kan ik als klant op rekenen?

    Het is belangrijk dat je hierbij denkt aan wat je klant zou willen weten. Waar is deze naar op zoek en hoe kan ik hem zo goed mogelijk over informeren.Vertel je verhaal aantrekkelijk en ondersteun het met goed beeld materiaal.Een beeld zegt meer dan 1000 woorden!

    1. Boodschap
  • 2. Website

    Een website kan eenvoudig van opzet zijn. Een website is vooral informatief en geeft een eerste indruk van jouw foodtruck en gerechten. Een klant is zoekende. Zorg dat hij de informatie krijgt die hij zoekt: Wat biedt je aan? Waar ben je te vinden? Hoe neemt hij contact met je op? Ben je beschikbaar? Informatie kort en bondig. Een potentiele klant leest geen eindeloze verhalen die jij kwijt wil, hij wil lezen wat hij nodig heeft. Zorg ervoor dat de informatie up-to-date is.

    2. Website
  • 3. Social Media

    Iedereen weet dat Facebook een populair medium is. Het grote voordeel is de actualiteit. Je kunt elke dag posts plaatsen: waar je bent, wat je doet enz. Maar ook Instagram, Twitter en Pinterest zijn interessante media om actief op te zijn.

    Denk ook hierbij aan de eenduidigheid van de boodschap die je uitdraagt. Zorg dat die op de verschillende media elkaar ondersteunt, aanvult. Maar vooral: gebruik die media waarvoor ze bedoeld zijn. Zo bied Instagram – een visueel medium – je de mogelijkheid om foto's van je gerechten te plaatsen. Mooi opgemaakte, smakelijk uitziende gerechten, want dat is wat je verkoopt.

    De foto's die je gebruikt moeten er smaak- en sfeervol uitzien. Foto's van klanten voor je foodtruck op festivals - daar gaat het vooral om de sfeer rond jouw foodtruck - die plaats je liever op Facebook omdat het een ontmoetingsplaats is voor je vrienden en kennissen. Zorg voor goed beeldmateriaal van gerechten en zorg dat er altijd op-en-top bij staat. Kijk hoe je de verschillende social media op elkaar afstemt.

    3. Social Media
  • 4. Cross Media

    Maak duidelijke keuzes in wat je doet binnen welk medium. Zo ontstaat een compleet beeld van jouw foodtruck en je activiteiten. Laat die media samenwerken en elkaar aanvullen op verschillende manieren. In dit geval niet alleen online maak ook bijvoorbeeld als je gebruik maakt van flyers, advertenties of dergelijke. Hoe indringender en betrokkener je boodschap, des te meer likes en shares. Bijvoorbeeld: plaats op Facebook een post waar je staat met je foodtruck en laat op Instagram foto's zien van de gerechten of producten die je daar aanbiedt. En maak links over en weer tussen Facebook en Instagram.

    Vergeet nooit de boodschap: Wil je me boeken? Klik hier! Met een link naar je profielpagina op FoodtruckBooking.comWant je bent op dat moment aan het werk maar je wil volgende week ook een opdracht.

  • 5. Betrokkenheid

    Betrokkenheid is de sleutel voor de promotie van jouw foodtruck. Niet alleen bij je bestaande klanten maar ook bij potentiële klanten. Hoe positiever jouw sociale activiteiten worden gewaardeerd: likes, shares en niet te vergeten reviews, des te groter is de kans dat het zich doorvertelt en uitstraalt op jouw foodtruck en jouw succes.

Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 304 van 337
Volgende »