Menu

FoodTruck Succes: Correcte Porties

Geplaatst op 12-09-2022 door Redactie

Heb je ooit meegemaakt dat een klant voor je in de rij een grotere portie kreeg dan jij? Zo ja, dan was je daar waarschijnlijk niet zo blij mee. Hoewel het vaak over het hoofd wordt gezien, is het portioneren van gerechten een hele belangrijke activiteit in een FoodTruckbedrijf. De juiste porties serveren heeft niet alleen een directe invloed op de ervaring van jouw klanten, maar ook op de kwaliteit en de kosten van jouw menu. Klanten houden van voorspelbaarheid, omdat ze weten dat ze het eten en de portie krijgen die ze hebben besteld. Dit bevordert de loyaliteit van de consument en moedigt hem aan terug te komen.

  • HET BELANG VAN PORTIECONTROLE

    Om te garanderen dat de gasten de porties krijgen die ze verwachten, moeten Food rucks de porties die hun keukens verlaten standaardiseren en controleren. Daarom moeten de porties niet te groot of te klein zijn. Om de prijzen te handhaven en de klanten tevreden te stellen, moet elk item op het menu een vaste portiegrootte hebben. Mensen klagen niet vaak dat ze te veel eten hebben, maar als je ze minder aanbiedt, zullen ze het merken, vooral als de menuprijzen gelijk blijven.

    HET BELANG VAN PORTIECONTROLE
  • HOE ZIT HET MET DE KOSTEN?

    Het is van cruciaal belang om de grootte van de porties te controleren om de kosten van het eten en de winstgevendheid van jouw FoodTruck op peil te houden. Dit zal helpen bij het beheren van je financiën en de inventaris om potentiële voedseltekorten of overschotten te voorkomen. Bepaal de porties en prijzen voor elk item op het menu nadat je die hebt samengesteld. Elke maaltijd op het menu moet volgens de algemene vuistregel tussen de 30 en 40 procent van de vraagprijs kosten. Zo betaal je jouw rekeningen en kan je winst maken. Het is onmogelijk om de werkelijke kosten per item te bepalen omdat de porties inconsistent zijn.

    HOE ZIT HET MET DE KOSTEN?
  • TIPS VOOR PORTIES

    • Personeel. Begin met jouwteam te instrueren om regelmatig de juiste serveergereedschappen en borden te gebruiken. Voor nieuwe werknemers is een kaart met elk menu-item nuttig. De hoeveelheid voedsel die bij elk item hoort kan worden gespecificeerd. Bijvoorbeeld, drie kerstomaatjes voor salades, vijf mozzarella sticks voor een voorgerecht, en een plakje kaas voor een hamburger. Bovendien helpen foto's het restaurantpersoneel bij het nauwkeurig portioneren van voedsel wanneer het de keuken verlaat. Hebben de kopjes, schepjes, opscheplepels en andere meetinstrumenten die dewerknemers tot hun beschikking hebben de juiste afmetingen, en gebruiken ze voortdurend de juiste
    • Technologie. Werknemers kunnen producten sneller en nauwkeuriger verdelen dankzij de technologische vooruitgang op het gebied van weegschalen en snijgereedschappen. De meest recente digitale weegschalen zijn licht en eenvoudig af te lezen. Bovendien bieden ze automatische telfuncties en kunnen ze zonder handen of met drukknoppen worden bediend.
    • Dieetwensen. Vanwege dieetwensen of -voorkeuren doen klanten vaak unieke verzoeken. Zij willen misschien upgrades of meer bijgerechten, wat de prijs kan opdrijven. Om winstderving te voorkomen, is het van cruciaal belang deze verzoeken doeltreffend te beheren. Als de alternatieve maaltijd duurder is, zorg dan voor een plan waarin staat wat wel en wat niet kan worden vervangen, de portiegrootte en de prijs.

« Vorige
Bericht 59 van 339
Volgende »