Menu

Maak je eigen FoodTruck Signature Dish!

Geplaatst op 17-08-2022 door Redactie

Het hebben van een signature dish om over te praten is een geweldige manier voor FoodTrucks om hun tevreden klanten aan te moedigen om het woord te verspreiden over hun FoodTruck. Mensen zijn ongelooflijk toegewijd aan en enthousiast over hun favoriete keukens, en onderscheidende gerechten geven je de mogelijkheid om je culinaire zelfexpressie te uiten. Wist je dat veel FoodTrucks hun bedrijf hebben opgestart mede dankzij de populariteit van hun signature dish? Vandaag bespreken we hoe je je eigen kenmerkende gerecht kunt creëren!

  • KIES HET GERECHT

    Het signature dish hoeft niet het hoofdgerecht te zijn. Voorgerechten, soepen, salades, sandwiches, voorgerechten en desserts zijn allemaal voorbeelden van signature dishes. Bedenk op welk gebied je deskundig bent als het op koken aankomt. Is er een bepaald gerecht dat het beste jouw capaciteiten als kok vertegenwoordigt? Eenvoudige en gezonde tot complexe gerechten kunnen met verschillende kooktechnieken worden bereid. Het vermogen van jouw FoodTruck medewerkers om het gerecht regelmatig te maken zal hierbij van doorslaggevend belang zijn.

    KIES HET GERECHT
  • DENK AAN JE MERK

    Veel FoodTruckers maken de fout om gerechten te bereiden die iedereen lekker vindt. Er zijn niet genoeg discussies onder restaurants over hun doelgroep en merkidentiteit. Je wordt echter gedwongen om deze discussies te voeren zodra je begint na te denken over wat je handelsmerk zou kunnen zijn. Wilt je iets vermakelijks klaarmaken of iets smaakvols dat laat zien hoe serieus je jouw kookkunst neemt? Denk na over de ervaring die jouw klanten moeten hebben wanneer ze jouw eten proeven. Bedenk hoe je wilt dat jouw merk door de consument wordt gezien.

  • DENK AAN HET VOLLEDIGE MENU

    Ook al heeft het niets te maken met het verhaal dat je kenmerkende gerecht overbrengt, de rest van het menu is er ook nog. Als je hoofdgerecht gewedlig is, maar niet past bij het hele menu, zul je hetzelfde effect hebben als wanneer je Ed Sheeran probeert te spelen voor fans van Queen. Wat ik probeer te zeggen is dat het cruciaal is om in gedachten te houden dat wanneer mensen je FoodTruck bezoeken, ze bepaalde verwachtingen hebben. Als je FoodTruck een Italiaanse keuken heeft, wees dan niet verbaasd als mensen ontvreden kunnen zijn als je ze een Aziatische maaltijd aanbiedt.

    DENK AAN HET VOLLEDIGE MENU
  • MIXEN

    Er bestaan oneindig veel gerechten. Meestal eten we alleen onze traditionele keuken en een paar recent geïntroduceerde, geliefde gerechten. Als je niet een van die mensen bent die het moeilijk vindt om een maaltijd waar ze al dol op zijn aan te passen, kan het een goed idee zijn om nu te beginnen. Begin met het vervangen van het hoofdbestanddeel. Vervang bijvoorbeeld de vis in het hoofdingrediënt van een gerecht door varkensvlees of kip. Wees niet bang om te experimenteren met nieuwe combinaties van ingrediënten. Een heerlijk gerecht maken van twee componenten die normaal niet samengaan, kan een geweldige manier zijn om jouw gerecht op te laten vallen.

  • VERSPREID HET WOORD

    Je klanten moeten op de hoogte worden gebracht van alle opwindende nieuwe veranderingen in het menu van de zaak. Begin met het opnemen van een beschrijving van jouw unieke gerecht samen met zijn speciale kwaliteiten op de menukaart. Omlijn het gerecht op je menukaart en zorg dat het de aandacht van je klanten trek! Het organiseren van een kick-off evenement of proeverij wanneer je het nieuwe gerecht debuteert kan voordelig zijn voor zowel nieuwe als gevestigde Trucks. Dit stimuleert het gesprek over het eten en doet de herinneringen van klanten aan jouw FoodTruck herleven. Natuurlijk, je FoodTruck's marketingstrategie draait om jouw signature gerecht. Het is een kans om de interesse van mensen in je FoodTruck te wekken of te doen herleven.

    VERSPREID HET WOORD
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 61 van 339
Volgende »