Menu

Food Truck Menu Psychologie: 5 tips!

Geplaatst op 12-08-2022 door Redactie

Wat is de meest effectieve marketingstrategie voor jouw FoodTruck? Een zorgvuldig samengestelde menukaart promoot je aanbod en kan de verkoop in je zaak stimuleren. Wist je dat jouw menu slechts gemiddeld 109 seconden door klanten wordt bekeken? Een onderzoek naar de winstgevendheid en populariteit van je menu-items is noodzakelijk voordat je menu psychologie kunt gebruiken om het meeste uit je FoodTruck menu te halen. In deze blog bespreken we 6 tips van menupsychologie die jouw FoodTruck menu nóg aantrekkelijker maakt voor jouw klanten!

  • GEBRUIK GEEN EUROTEKENS

    Dit is de belangrijkste tip van de menupsychologie: gebruik geen eurotekens (€) op je FoodTruck menu of menubord. Klanten worden gedwongen om aandacht te besteden aan de prijs van het item in plaats van het item zelf. Bovendien worden klanten eraan herinnerd dat ze geld uitgeven, wat zelfs de indruk kan wekken dat ze meer uitgeven dan in werkelijkheid het geval is. Verwijder het euroteken om de prijsstelling te verminderen.

    GEBRUIK GEEN EUROTEKENS
  • ITEM PLAATSING

    Het midden en de rechter- en linkerbovenhoek moeten allemaal de dingen bevatten die je graag wilt verkopen. Deze drie locaties zijn bij psychologen bekend als de Gouden Driehoek. De ogen van de consument landen meestal eerst hier. Het is een goed idee om daar iets echt verleidelijks of je meest unieke FoodTruckmaaltijd te plaatsen.

  • BRACKETING

    Bracketing is een truc voor een gerecht dat in twee maten komt. Het "kleinere" formaat kost zogenaamd minder, bijvoorbeeld €12, maar het "grotere" formaat kost meer, bijvoorbeeld €25. De koper weet niet precies hoeveel kleiner het kleine formaat is, maar omdat het goedkoper is, lijkt het toch de beste deal te zijn. In werkelijkheid kan het "kleinere" stuk het stuk zijn dat je de hele tijd wilde verkopen. Deze strategie verhoogt de aantrekkelijkheid van het maaltijdartikel door de klanten de indruk te geven dat zij een gerecht kiezen met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

    BRACKETING
  • WEES BESCHRIJVEND

    Wees selectief en beschrijvend in jouw taalgebruik. Deze informatie zal door veel eters worden gebruikt om hun uiteindelijke keuze te bepalen. Klanten zullen eerder tevreden zijn met hun maaltijd wanneer de menu-etiketten beschrijvend zijn, en verleidelijke beschrijvingen kunnen helpen om dure prijzen te compenseren.

  • GEBRUIK KLEUR

    Kleur heeft emotionele en psychologische effecten op mensen, dus kies jouw kleurenschema verstandig. Rood, geel en oranje zijn felle kleuren die de aandacht trekken en de eetlust opwekken. Hiermee kan je de aandacht vestigen op bepaalde delen van jouw menu en een hiërarchie aanbrengen in de structuur. Om associaties te versterken, kan je ook jouw kleurenschema coördineren met het onderwerp van je FoodTruck. Als je meer wilt leren over kleurenpsychologie, kan je deze blog lezen.

  • BEPERK DE KEUZES

    Volgens de paradox van keuze, hoe meer opties we hebben, hoe angstiger we worden. FoodTruck eigenaren moeten de categorie opties beperken tot niet meer dan zeven items, volgens psychologen.

    BEPERK DE KEUZES
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 62 van 339
Volgende »