Menu

Een FoodTruck starten: documenten, verzekeringen, vergunningen. Wat heb ik nodig? 1/3

Geplaatst op 09-08-2021 door Redactie

Niemand vindt het leuk om met de bureaucratie om te gaan. Hoewel voor alles een goede reden is, zien veel mensen door de bomen het bos niet meer. Maar het goede nieuws is: er zijn niet zoveel documenten die je moet verzamelen voordat je in de foodtruckindustrie begint. In deze serie leggen wij je precies uit wat voor documenten, verzekeringen en vergunningen jij nodig hebt voordat je kan starten met jouw FoodTruck. In deze eerste blog gaan we het hebben over de Kamer van Koophandel, ookwel de KvK genoemd. Wij vertellen hoe en wat!

  • WAT IS DE KVK?

    De KVK staat voor de Kamer van Koophandel. Dit is het Nederlandse handelsregister waar alle ondernemingen in vermeld staan. Het is een bron van informatie voor ondernemers. Naast dat het een overzicht biedt voor jouzelf over de rechtsvorm en andere belangrijke zaken van jouw bedrijf, is het ook een openbaar register waarin jij andere ondernemingen kunt vinden, en waarin andere ondernemingen jouw kunnen vinden.

    WAT IS DE KVK?
  • WAAROM INSCHRIJVEN?

    Een FoodTruck wordt gezien als een snackbar of restaurant op wielen, wat valt onder het hebben van een onderneming. Het is daarom erg belangrijk om jouw FoodTruck in te schrijven als bedrijf bij de Kamer van Koophandel. De KVK zal er daarna voor zorgen dat jouw gegevens ook terecht komen bij de belastingdienst.

    Naast dat de Kamer van Koophandel alle gegevens bijhoudt van ondernemers in Nederland, voorziet de KVK ondernemens van interessante tips & tricks en artikelen. Zo vindt je op de site van de Kamer van Koophandel meerdere artikelen over hoe jij je FoodTruck kan starten en wat jij zeker niet moet vergeten voordat jij als FoodTruck eigenaar naar jouw eerste opdracht toereist. Het artikel over het starten vaan een FoodTruck vind jij hier!

  • HOE SCHRIJF IK ME IN?

    Inschrijven bij de Kamer van Koophandel is niet lastig. De Kamer van Koophandel omschrijft het proces zelf in drie stappen:

    1. Bereid je inschrijving voor. Hierbij kies je de categorie en rechtspersoon waaronder jouw onderneming, jouw eigen FoodTruck, valt. Hierna kan je inloggen met jouw DigiD om het inschrijfformulier in te vullen. Vul dit formulier rustig in en controleer vervolgens de gegevens die zijn ingevuld op het formulier.
    2. Plan vervolgens een afspraak in. Deze kan je direct maken nadat het volledige inschrijfformulier is ingevuld en gecontroleerd.
    3. Tijdens deze afspraak ga je langs bij een van de kantoren van de Kamer van Koophandel bij jouw in de buurt. Op de afspraak zal het inschrijfformulier bekeken worden en zal worden gevraagd om een legitimatie. Daarnaast zal de adviseur bij de Kamer van Koophandel kijken of jij voldoet aan alle inschrijfvoorwaarden.

    De kosten verschillen niet per inschrijving. Voor iedere onderneming die zich inschrijft, klein of groot, zijn deze kosten 51,30 euro. Wil je direct een officieel uitreksel meekrijgen van jouw inschrijving bij de Kamer van Koophandel, dan kan je deze krijgen tegen een betaling van 15,40 euro.

  • Wil je meer informatie over de Kamer van Koophandel? Ga dan naar de website:www.kvk.nl of www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/

    Een FoodTruck starten: documenten, verzekeringen, vergunningen. Wat heb ik nodig? 1/3
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 102 van 339
Volgende »