Menu

Hoe je jouw FoodTruck met succes op de markt brengt

Geplaatst op 13-08-2020 door Redactie

Jouw FoodTruck loopt goed, maar je zou graag nog meer aandacht krijgen en nieuwe aanvragen ontvangen. Om dit te behalen, is het belangrijk om op de sociale media aanwezigheid op te bouwen en om voortdurend in contact te staan met uw klanten en opdrachtgevers. In welke branche je ook zit, goede klantenrelaties en goede online aanwezigheid zijn het allerbelangrijkste om succesvol te worden. Zeker in deze tijd kan geen enkel groeiend bedrijf zonder genoeg online aandacht. We zetten een paar tips op een rij die je kunt gebruiken om jouw bedrijf in een mum van tijd een boost te geven.

  • Uniekheid benadrukken

    De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: „Wat is er speciaal aan mijn FoodTruck?” Ook wanneer je met jouw FoodTruck een uniek gerecht bereidt, betekent dat niet automatisch dat iedereen er lucht van krijgt of er direct van overtuigd is. Een slogan of motto die jouw FoodTruck vertegenwoordigt en het unieke verkooppunt benadrukt, kan heel goed werken. Laat jouw klanten weten wat ze kunnen verwachten en beleven wanneer ze jouw lekkernijen proberen!

    Uniekheid benadrukken
  • Er leiden meer wegen naar Rome

    Om jouw FoodTrcuk opvallend te maken, moet je op meerdere online platformen aanwezig zijn. Dit komt omdat niet al jouw klanten je op dezelfde manier zullen vinden en je ze niet allemaal op dezelfde manier kan bereiken. Daarnaast kan je met een groot bereik, niet alleen je doelgroep beter bereiken, maar ook je naamsbekendheid vergroten. Als je nog geen website hebt (wat zeker een aanrader is!), moet je een Facebook-pagina voor je Foodtruck opzetten. Dit is niet alleen belangrijk om snel en gemakkelijk gevonden te worden, maar ook om bij Facebookevenementen, zoals FoodTruck Festivals, met een verwijzing genoemd te kunnen worden. Op deze manier kun je eventueel fans winnen voordat een evenement begint en ben je er zeker van dat je je handen vol hebt. Sociale media platformen zoals Instagram worden ook steeds belangrijker. Daar kun je jouw creaties op creatieve manier in de schijnwerpers zetten en jouw volgers alvast laten watertanden door jouw gerechten.

  • De klant is koning

    „De klant is koning“ – dit oude gezegde is waar, want klanten zijn het levenselixer voor elk bedrijf. Onze tip is daarom ook om te proberen op alle online en offline platformen in nauw contact te staan met jouw klanten. Beantwoord vragen niet alleen zo vriendelijk en snel mogelijk, maar informeer ook je klanten over nieuws of over jouw aankomende evenementen en locaties. Je kan ook vragen of ze feedback achter willen laten. Zo kan je nieuwe klanten en aanvragen krijgen en jouw services verbeteren.

    De klant is koning
  • Gespecialiseerde platforms voor de extra boost

    Platforms die alleen op FoodTrucks gericht zijn, zijn de perfecte mogelijkheid om gevonden te worden. Dit komt doordat klanten meestal googelen met algemene zoekwoorden als ze een evenement met een Foodtruck willen organiseren. Een goede manier om gevonden te worden, is om een account aan te maken op foodtruckbooking.nl en een profiel aan te maken dat bezoekers van onze website aanspreekt. Als jouw profiel in de smaak valt, kan jij, als FoodTruck eigenaar, namelijk ook direct een aanvraag van klanten ontvangen. Foodtruckbooking.nl helpt jou met klanten in contact te komen en een professionele indruk achter te laten. Meld je direct aan en ervaar zelf onze service!

    Gespecialiseerde platforms voor de extra boost
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 143 van 338
Volgende »