Menu

Meet the FoodTruck - Build a Burrito

Geplaatst op 28-07-2020 door Redactie

Build a Burrito, de naam zegt het al, is een FoodTruck waarbij iedere klant precies mag kiezen hoe zijn burrito gemaakt wordt. De burrito is dan ook niet voor niets de signature dish van deze FoodTruck.

  • Aeron is begonnen op 1 juni 2016 met zijn FoodTruck; Build a Burrito. Na het afronden van zijn opleiding levensmiddelentechnologie kon hij kiezen, ga ik solliciteren voor een vaste baan en werken onder een baas? Of ga ik iets voor mezelf beginnen? Het besluit was snel gemaakt, met een hobby en liefde voor het delen van Amerikaans en Mexicaans eten met anderen. Harde horeca, waarbij lange dagen gemaakt moeten worden en weekenden en feestdagen vrij voor een festival bijna niet gaat zag hij niet helemaal zitten. De perfecte oplossing hiervoor; een FoodTruck. Hiermee ben je toch aanwezig op festivals en een stuk flexibeler. Je komt op veel verschillende plekken en hebt meer vrijheid dan in de horeca. Waar het idee is ontstaan vanuit een passie met één FoodTruck is hij ondertussen samen met zijn partner nog een tweede FoodTruck begonnen. Of hier een derde bijkomt, zijn ze nog niet helemaal over uit. Misschien dat de volgende stap toch een pand gaat worden in plaats van een FoodTruck.


    Het leukste aan het zijn van een FoodTruck eigenaar is toch wel de vrijheid en variatie in het werk, het contact met de klant en het schaalbare van je werk. Je zit niet vast aan een locatie, maar kan op verschillende evenementen, festivals, bruiloften en activiteiten staan. Waarbij grote evenementen het beste verdienden, zijn kleine evenementen, waar je vaak voor catering staat, het leukste! Dicht bij huis of ver weg maakt niet veel uit, leuke mensen ontmoeten we overal. Gasten onthouden de naam en op het volgende festival zie je ze weer terug!

    Meet the FoodTruck - Build a Burrito
  • De FoodTruck zelf is niet perse een eyecatcher of een omgebouwde auto, maar de focus ligt vooral op het concept en de brand. Het hoeft geen FoodTruck te zijn waarvan er maar één is, het is belangrijk dat mensen de brand en het concept onthouden. Hierdoor wordt het mogelijk om te groeien en groter te worden, wat voor in de toekomst zeker een doel is. Tijdens de afgelopen periode waar in de evenementenbranche plat heeft gelegen, is hier ook de gelegenheid voor geweest. Het begin is gemaakt aan een webshop met producten die aansluiten op onze foodtrucks, samenwerkingen met andere brands binnen Nederland en de optie om je favoriete burrito via thuisbezorgd.nl te bestellen.

    Meet the FoodTruck - Build a Burrito
  • De meest spraakmakende herinnering? Daaronder valt eigenlijk iedere herinnering waarbij een nieuwe stap wordt gezet wel spraakmakend is. Het uitwerken van een stap en het dan zien schitteren tot een succes. Vaak stap je mis en ga je onderuit, maar juist daar leer je van. Die momenten, dat de volgende stap dan toch lukt, na bloed, zweet en tranen, is toch wel echt een spraakmakende herinnering.

    - Money can't buy you happiness, but our burrito's are close enough.

Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 2 van 194
Volgende »