Menu

5 need-to-knows voor het starten van een foodtruck business

Geplaatst op 05-02-2020 door Redactie

Er ligt nog steeds een enorme markt open in de foodtruck business, dus nog voldoende kansen om hierin te groeien als startende ondernemer. Voordat je start met een eigen foodtruck, valt er nog veel te leren. We zetten5 need-to-knows hieronder op een rijtje, die je moet weten om jouw rollende keuken van de grond te krijgen.

  • 1 Locatie, locatie, locatie

    Je kunt je foodtruck niet zomaar parkeren waar je een menigte mensen tegenkomt, helaas. In de meeste steden en dorpen heb je speciale vergunning en licenties nodig. Doe altijd een gegrond onderzoek of foodtrucks in jouw regio zijn toegestaan en waar. Sommige gebieden staan ​​slechts een bepaald aantal vergunningen voor foodtrucks toe. Maar bovenal, traceer de hotspots in jouw regio of verderop, je bent tenslotte een rollende keuken, waar je een goede mix vind voor het opbouwen van je netwerk en goede verdiensten.

    1   Locatie, locatie, locatie
  • 2 Investeringsplan voor je foodtruck

    Uiteraard is het investeren in een foodtruck altijd goedkoper dan de investering die nodig is voor het starten van een restaurant. Het kost echter nog steeds een aanzienlijk bedrag, zelfs als je besluit om een tweedehands foodtruck aan te schaffen. Een goed financiëringsplan vooraf is belangrijk, om zo tot de conclusie te komen of de investering uit eigen vermogen kan of dat er toch een lening nodig is.

  • 3 Vereiste vergunningen en licenties

    Gezondheid en veiligheid is een belangrijk onderdeel bij het opzetten van je bedrijf. Bekijk vooraf goed welke vergunningen nodig zijn, en welke wettelijke hygiënevoorschriften je nodig hebt voor bereiding, behandeling en bewaren van levensmiddelen.

  • 4 Denk verder dan de hamburger

    De foodtrucks van vandaag de dag hebben meer meer in hun mars dan het aanbieden dan de klassieke hamburgers en belegde broodjes. Zorg ervoor dat je innovatief te werk gaat en het net even anders aanpakt. Ontdek wie de bezoeker / doelgroep is van het event of festival waar je staat en pas je menu daarop aan.

  • 5 Wordt een heuse social media tijger

    De meest succesvolle foodtrucks beheersen de kracht van sociale media. Promoot jouw foodtruckonderneming op kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn en bouw zo aan je social media imperium. Hiermee kun je bepaalde specials aanbieden en je klanten laten weten op welke foodfestivals of events je staat.

    5   Wordt een heuse social media tijger
  • Meer boekingen voor jouw foodtruck

    Het starten van een foodtruckbedrijf is niet eenvoudig, maar het is zeker de moeite waard als je van een uitdaging houdt en van flexibele werktijden.


    Hulp nodig bij de opstart m.b.t. boekingen voor jouw foodtruck?
    Meld jouw foodtruck dan aan op op onze website! Je hebt rechtstreeks contact met de opdrachtgever.

Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 163 van 339
Volgende »