Menu

Een Marketingplan voor jouw Foodtruck! 9 Tips

Geplaatst op 29-01-2021 door Redactie

Een marketingplan is niets meer dan een gedetailleerde planning van jouw bedrijf. Bepaal wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet. Identificeer jouw sterke punten en creëer oplossingen voor de onderdelen die kunnen worden verbeterd. In de loop van de tijd komt veel vanzelf, maar je moet je nog goed voorbereiden om de weerbaarheid van het bedrijf te vergroten.

Het implementeren van een goed marketingplan kan problemen verminderen of voorkomen. Met een gedefinieerde strategie voor jouw bedrijf kan je kostbare tijd en middelen besteden aan wat belangrijk is en wat echt waarde toevoegt in de foodtruckbranche.
 

  • Waarom een marketingplan?

    Maar wat is een marketingplan precies? Een marketingplan is de roadmap van een bedrijf. Het geeft antwoord op de vragen: wat, hoe, wie, waar, wanneer.

    Een marketingplan helpt om de omgeving en de concurrentie beter te leren kennen en geeft duidelijkheid en een basis voor bedrijfsstrategieën. Wanneer je de doelstellingen, maatregelen en strategieën van jouw bedrijf vaststelt en evalueert, kun je betere beslissingen nemen en verbeterpunten identificeren.

    Als je nog geen marketingplan hebt, zoek het dan op op het internet en je zal duizenden links vinden die je laten zien hoe je een eventueel een marketingplan kunt maken.

    Hier zullen we ons alleen concentreren op de punten die mogelijk een pluspunt kunnen zijn voor uw bedrijfsstrategie. Maar we moedigen u aan om eraan te werken, het zo vaak als nodig te herhalen en het aan te passen als uw behoeften of ambities veranderen. Een marketingplan is niet iets statisch. Het is belangrijk om het doel niet uit het oog te verliezen Hoe maak je een marketingplan voor een foodtruck.

    Waarom een marketingplan?
  • 9 Tips

    Foodtrucks en de 9 belangrijkste punten voor het maken van een goed marketingplan.

    1. Neem voldoende tijd om de huidige markt te onderzoeken.
    2. Maak een SWOT-analyse (sterke en zwakke punten, kansen, bedreigingen) van jouw bedrijf.
    3. Analyseer de concurrentie.
    4. Onderzoek of je bepaalde vergunningen nodig hebt.
    5. Beschrijf jouwideale doelgroep in detail
    6. Bereken jouw inkomsten- en uitgavenstromen in drie verschillende scenario's: slecht, normaal en goed.
    7. Optimaliseer jouw menu. Gebruik bij voorkeur ingrediënten die gemakkelijk te verkrijgen zijn en waarmee jeverschillende gerechten kunt bereiden. Kwaliteitsbesparing kan duur zijn, vergeet dat niet!
    8. Bepaal het marketingbudget voor jouw foodtruck. Denk aan machines die je nodig hebt of bijvoorbeeld onderhoudskosten
    9. Schrijf de sterkste kwaliteiten van jouw foodtruck op. Wat maakt jouw foodtruck echt bijzonder en waarmee onderscheid jij je van de rest?

    9 Tips
« Vorige
Bericht 124 van 338
Volgende »