Menu

FoodTruck Logistiek: Een moeilijke Taak

Geplaatst op 09-03-2022 door Redactie

Het runnen van een FoodTruck lijkt soms een onmogelijke taak. Er zijn zoveel dingen en taken waar een eigenaar rekening mee moet houden. Om complicaties te minimaliseren en dagelijkse stress te verminderen, kunnen FoodTruck eigenaars gebruik maken van een FoodTruck schema. In deze blog geven we enkele tips om de logistiek van een FoodTruck zo gemakkelijk mogelijk te maken.

  • NIET ONDERSCHATTEN

    Het kost veel fysieke, mentale en emotionele energie om een foodtruck te beginnen. De eerste tip die wij je willen geven is om de hoeveel tijd die je nodig zult hebben om alle elementen van je FoodTruck te runnen niet te onderschatten. Een tijdschema kan je helpen om op koers te blijven en jouw bedrijfs- en persoonlijke doelstellingen te bereiken. De eerste stap is bedenken hoe je alles op één dag gedaan krijgt en probeer deze tijden dus niet te onderschatten

    NIET ONDERSCHATTEN
  • DAGINDELING

    Om te beginnen met het creëren van een routine en een dagschema, maak je een lijst van alle dingen die je tijdens een werkdag moet doen, zelfs de "kleine" taken. Deze lijst hangt af van wat voor soort FoodTruck je hebt, wat je openingstijden zijn en hoeveel personeel je hebt.

    Van vele FoodTruck ziet een normale dagindeling er uit als volgt: voorbereiding, reis naar locatie, alles klaarmaken op locatie, service, opruimen, sluiten, reis naar huis, voorbereiding voor de dag erna.Als je twee keer op een dag serveert of als je naast de gewone service ook een evenement of catering hebt geboekt, moet je de meeste van deze stappen twee keer doen. Hier zou je in je planning ook rekening mee moeten houden.

    Daarnaast moet je ook rekening houden met de management taken zoals: Marketing, relaties met klanten en leveranciers, evenement boeken, zakelijk papierwerk en boekhouding.

    DAGINDELING
  • TIJDINSCHATTING

    Zodra je lijst met taken compleet is, kun je de taken in categorieën ordenen op basis van de frequentie, timing en het belang van elke taak. Wist je dat de gemiddelde FoodTruck eigenaar zo'n 80-100 uur werkt? Bij deze gemiddelde tijd wordt er rekening gehouden met dat de eigenaar vooral al het werk zelf doet en regelmatig op evenementen staat. Als de business goed loopt en de eigenaar werknemers tot zijn beschikking heeft, kan de werkweek naar 40 uur verlaagd worden.

  • EXTRA TIJD

    Nadat je een dagelijks schema hebt gemaakt, kun je tijd gaan vrijmaken en inplannen voor de al eerder genoemde management taken.Misschien wil je bepaalde dingen een- of tweemaal per week plannen, zoals het grondig schoonmaken van een bepaalde apparatuur, het beantwoorden van e-mails, en het bijwerken van je website of sociale mediaprofielen.

  • OPTIMALISEREN

    Als je een overzicht hebt van je dagelijkse routine en je wekelijkse (en/of maandelijkse) schema, ben je goed voorbereid om elke dag als eigenaar van een FodTruck te overwinnen. Het is handig om nog eens door het proces van het maken van een schema te gaan om te zien waar je misschien tijd verspilt. Dit kun je doen door jezelf de volgende vragen te stellen:

    • Kunnen sommige taken gecombineerd worden om wat tijd te besparen?
    • Kosten sommige taken meer of minder tijd dan je van te voren had bedacht?
    • Zijn er taken die eigenlijk overbodig zijn?
    • Heb je taken die andere werknemers kunnen overnemen?
    • Kun je werk uitbesteden aan gespecialiseerde professionals (denk aan een boekhouder)?

    Het ontwikkelen en onderhouden van een gedetailleerd schema voor elke dag kan ervoor zorgen dat je zo goed mogelijk voorbereid bent op alles wat er op je weg komt.

    OPTIMALISEREN
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 78 van 340
Volgende »