Menu

Pieken in 2020!

Geplaatst op 20-12-2019 door Redactie

Wat zijn jouw voornemens voor het nieuwe jaar? Er zijn eindeloos veel manieren om jouw foodtruck onderneming nog meer zichtbaar te maken. Maar hoe pak je dat aan?

  • 5 tips om nog meer te shinen in het nieuwe jaar!

    5 tips om nog meer te shinen in het nieuwe jaar!
    1. Concept onder de loep
      Een succesvol rollende keuken valt of staat met een origineel product, een goede aanvulling op het bestaande aanbod. Een goed concept zit ‘m in het totaalplaatje; een sterk eigen uitstraling, bijpassende producten, duidelijke en prikkelende menukaart en natuurlijk een stel enthousiastelingen. Leg jouw foodtruck concept eens onder de loep en kijk waar je verbeterpunten ziet die je kan realiseren.
    2. Vergroten van scope
      De concurrentie wordt steeds groter en festivals zijn redelijk seizoensgebonden. Kijk eens goed waar jouw foodtruck zich buiten festivals verder voor leent. Je kunt je bijvoorbeeld ook laten inhuren voor bruiloften, (bedrijfs)feesten of reguliere evenementen.
    3. Netwerk een slag in de rondte
      Netwerken is dé manier om je klantenkring en doelgroep te vergroten. Het uitbouwen van je netwerk gaat vaak vanzelf. In je werk en privé ontmoet je nieuwe mensen en daarmee creëer je automatisch nieuwe mogelijkheden. Ga in gesprek met organisatoren van festivals, de gemeente, culinair recensenten en foodbloggers. Maar ga zeker ook in gesprek met andere foodtruck ondernemers. Mensen die al langer in het vak zitten kunnen je vertellen welke festivals de moeite waard zijn en je helpen om een plekje te veroveren.
    4. Nu echt los op social media
      Het is wellicht oud nieuws, maar de eenvoudigste manier om onder de aandacht te komen is rapapaaa… op social media. En dat kun je met name zelf realiseren. Het vereist enkel de nodig frequentie om zichtbaar te zijn en te blijven. En wellicht een te overwinnen schroom, want video’s scoren nog altijd het best.
    5. Prijs wijs
      Reken je kostprijs en verkoopprijs van je producten nog eens goed door. Vergeet daarbij niet je variabele kosten. Variabele kosten zijn bijvoorbeeld de kosten van de ingrediënten van je product, bekers, bakjes, servetten etc. Vaste kosten zijn de huur, onderhoudskosten van je rollende keuken en uiteraard: je eigen salaris. Doe een marktonderzoek om te bekijken hoe jouw prijs zich verhoudt ten opzichte van foodtrucks met vergelijkbare producten. Bedenk je ook dat klanten vaak best bereid zijn om een hoger bedrag te betalen voor een broodje dat gemaakt is met verse, biologische ingrediënten.

    Alvast een gezond en succesvol 2020!

    Pieken in 2020!
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 167 van 338
Volgende »