Menu

Hoe kunnen FoodTrucks sterker terugkomen na de pandemie?

Geplaatst op 26-11-2021 door Redactie

De corona crisis lijkt nog niet helemaal voorbij. Toch moeten FoodTrucks zich gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen. Bij Foodtruckbooking hebben we online onderzoek gedaan en we willen de geheimen voor een succesvolle terugkeer  met jullie delen. We hebben drie key points geïdentificeerd die we in deze blog zullen toelichten: de digitalisering van bestellingen, directe leveringen, en het ontwikkelen van relaties met klanten via sociale netwerken. 

  • DIGITALISERING VAN BESTELLINGEN

    Van de ene dag op de andere dicteerde de pandemie onze manier van omgaan met elkaar en, bij uitbreiding, de werking van de economie. Vroeger bestelden we onze favoriete gerechten via de telefoon of gingen we ter plaatse onze bestellingen afhalen. Die tijden zijn voorbij. Veel FoodTrucks hebben nu besloten om het zo makkelijk mogelijk te maken om thuisbestellingen te accepteren via gespecialiseerde apps. In die zin is het niet alleen een kwestie van het menu online zetten, maar ook van het aanpassen van het menu aan de aard van het format. Als mensen hun menu thuis gaan bestellen, moeten de gerechten goed te vervoeren zijn en zonder problemen bewaard of opnieuw opgewarmd kunnen worden. Het serveren van soepen, noedels of burrito's zijn slechts drie voorbeelden van gerechten die meer dan goed geschikt zijn voor het bezorgformaat.

    Bovendien kan je dankzij online betalen de klant rechtstreeks op de hoogte brengen van het verwachte tijdstip van aankomst of afhaling. Dit voordeel bestond niet in de pre-digitale tijd, waar je voor het afhalen van een bestelling aan de deur moest wachten. Laat de voordelen van digitalisering niet aan je voorbijgaan!

    DIGITALISERING VAN BESTELLINGEN
  • DIRECTE LEVERINGEN

    Terwijl veel FoodTrucks ervoor kiezen om bestellingen af te laten halen, kiezen anderen ervoor om hun bestellingen bij hun klanten thuis af te leveren. Het is niet zo dat één formaat beter of slechter is, maar dat enige flexibiliteit meer dan gewaardeerd wordt door de klant. Klanten hebben verschillende voorkeuren en als je je aanpast aan hun kenmerken, zullen ze je uiteindelijk belonen. Bovendien is de FoodTruck, als mobiel voertuig, flexibel van opzet. Maak gebruik van de mogelijkheid om te gaan waar anderen niet kunnen...

  • KLANTENRELATIES VIA SOCIALE MEDIA

    Dit laatste punt is een klassieker, dus het verdient nauwelijks een introductie. Toch zou je verbaasd zijn hoe weinig FoodTrucks klantenrelaties cultiveren via sociale media. Het online delen van foto's van de favoriete gerechten van klanten verhoogt niet alleen hun verlangen naar herhaalbestellingen, maar vergroot ook de kans dat dat verlangen zich verspreidt over netwerken. Een loyale klant is potentieel de beste marketingstrategie om een andere loyale klant aan te trekken. Mond-tot-mondreclame, een eeuwenoude techniek, werkt ook op netwerken. Verwaarloos je imago niet en begin met het opbouwen van loyaliteit bij degenen die je al kennen!

    De rest zal volgen...

    KLANTENRELATIES VIA SOCIALE MEDIA
« Vorige
Bericht 89 van 338
Volgende »